połączenia międzynarodowe i roaming
Regulamin forum
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
Specjaliści odpowiadają na posty w dni robocze, w godzinach 10:00 – 18:00
- Ron
- V.I.P.
- Posty: 1194
- Meble Kuchenne na wymiar Warszawa - facebook
- Rejestracja: 18 maja 2015, o 18:24
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Pamiętaj, że wcześniej musisz dezaktywować istniejący pakiet cykliczny.
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Przy próbie połączenia się z numerem, który aktualnie znajduje się na terenie Wielkiej Brytanii, konkretnie w Anglii od razu pojawia się wiadomość typu push o treści: "Abonent do którego dzwonisz nie jest dostępny".
Domyślam się, że numer ten może nie mieć środków na koncie pozwalających na odebranie rozmowy przychodzącej. Jest to numer na kartę w sieci Plus.
... i tutaj pytanie: Czy w takim przypadku dostarczane na omawiany numer są wiadomości SMS czy też nie ?
Za odpowiedź z góry dziękuje
Domyślam się, że numer ten może nie mieć środków na koncie pozwalających na odebranie rozmowy przychodzącej. Jest to numer na kartę w sieci Plus.
... i tutaj pytanie: Czy w takim przypadku dostarczane na omawiany numer są wiadomości SMS czy też nie ?
Za odpowiedź z góry dziękuje
Uwielbiam Plush'aka
- Marta_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 3149
- Rejestracja: 11 lip 2017, o 10:52
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Plush,
Dany komunikat oznacza, że Abonent jest poza zasięgiem, czy ma wyłączony telefon. Wiadomości SMS również nie dotrą w takim przypadku.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Plus na kartę w roamingu w Niemczech. Telefon (S23) bez problemu loguje się do sieci na auto oraz po wymuszeniu (np. O2, Vodafone). Dane działają bez problemu (LTE/5G), ale telefon nie łączy z wybieranymi numerami, a przy próbie zadzwonienia na ten numer osoba dzwoniąca ma sygnał jakby nikt nie odbierał, ale telefon nie dzwoni. Restart telefonu nic nie pomaga. Dziwne, bo dzieje się to w każdej sieci. Czy jest/był jakiś problem w dniu dzisiejszym z roamingiem w Niemczech? Oczywiście rozmowy np. przez WhatsApp w dowolnej sieci (rzecz jasna nie przez WiFi) działa bez problemu.
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Spróbuj wyłączyć VoLTE. Może to pomoże.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22383
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
mpmdembi,
jak aktualnie wygląda sytuacja? Problem nadal występuje?
jak aktualnie wygląda sytuacja? Problem nadal występuje?
Nie mamy takiego zgłoszenia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Problem zniknął kolejnego dnia i to dla wszystkich sieci. Nie wymagało to jakichkolwiek działań, po prostu połączenia głosowe zaczęły działać w obie strony.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22383
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
mpmdembi,
rozumiem i dziękuję za informacje. Za utrudnienia najmocniej przepraszam.
rozumiem i dziękuję za informacje. Za utrudnienia najmocniej przepraszam.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Pytanie techniczne.
Z czego wynika fakt, że praktycznie w każdym kraju gdzie jestem (zarówno UE jak i poza nią) nigdy nie działa roaming z wszystkimi operatorami? Jak jest kilka do wyboru, to sieć nie pozwala na zalogowanie do jednego czy większej ilości z nich. Oczywiście dotyczy to tylko operatorów z którymi zgodnie ze stroną WWW Plus ma umowy roamingowe.
I idąca dalej, często bywa też tak, że jak uporczywie próbuję wybrać operatora, do którego nie mogę się zalogować, to w końcu się to udaje. Nie wygląda to na problem techniczny, bo prawie zawsze jest taki operator w danym kraju, którego nie można bądź trudno jest wybrać. Odnoszę wrażenie, że w czasach, gdy roaming nie był regulowany, a poza obszarem UE ceny były zależne od cen wybranego operatora, to było z tym mniej problemów, ale może to być tylko przypadek.
Oczywiście nie jest to zależne od numeru z którego korzystam, telefonu, a także czy jest to abonament czy prepaid.
Z czego wynika fakt, że praktycznie w każdym kraju gdzie jestem (zarówno UE jak i poza nią) nigdy nie działa roaming z wszystkimi operatorami? Jak jest kilka do wyboru, to sieć nie pozwala na zalogowanie do jednego czy większej ilości z nich. Oczywiście dotyczy to tylko operatorów z którymi zgodnie ze stroną WWW Plus ma umowy roamingowe.
I idąca dalej, często bywa też tak, że jak uporczywie próbuję wybrać operatora, do którego nie mogę się zalogować, to w końcu się to udaje. Nie wygląda to na problem techniczny, bo prawie zawsze jest taki operator w danym kraju, którego nie można bądź trudno jest wybrać. Odnoszę wrażenie, że w czasach, gdy roaming nie był regulowany, a poza obszarem UE ceny były zależne od cen wybranego operatora, to było z tym mniej problemów, ale może to być tylko przypadek.
Oczywiście nie jest to zależne od numeru z którego korzystam, telefonu, a także czy jest to abonament czy prepaid.
- Joanna_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 22383
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 19:40
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
mpmdembi,
umożliwiamy dostęp do usług telekomunikacyjnych u operatorów zagranicznych, dbając w pierwszej kolejności o jakość świadczonych usług. Brak dostępu do alternatywnych sieci, może wynikać ze słabej jakości ich sygnału w miejscu logowania. Tutaj, w sytuacji automatycznego wybierania sieci, telefon zaloguje się do tej, która w danej lokalizacji ma najstabilniejsze połączenie. Należy również wspomnieć, o możliwym braku kompletu usług, u poszczególnych dostawców (brak usługi CAMEL – szybkie wybieranie prepaid, 5G, LTE, 3G VoLTE). W takiej sytuacji Abonent będzie kierowany do sieci, która te usługi udostępnia.
umożliwiamy dostęp do usług telekomunikacyjnych u operatorów zagranicznych, dbając w pierwszej kolejności o jakość świadczonych usług. Brak dostępu do alternatywnych sieci, może wynikać ze słabej jakości ich sygnału w miejscu logowania. Tutaj, w sytuacji automatycznego wybierania sieci, telefon zaloguje się do tej, która w danej lokalizacji ma najstabilniejsze połączenie. Należy również wspomnieć, o możliwym braku kompletu usług, u poszczególnych dostawców (brak usługi CAMEL – szybkie wybieranie prepaid, 5G, LTE, 3G VoLTE). W takiej sytuacji Abonent będzie kierowany do sieci, która te usługi udostępnia.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Dzięki za odpowiedź, ale... raczej osoby, które odwiedzają to forum w większości wiedzą, że jak nie ma zasięgu, czy spada jakość sygnału radiowego, to jest problemJoanna_Plus pisze: ↑8 sty 2024, o 13:53 mpmdembi,
umożliwiamy dostęp do usług telekomunikacyjnych u operatorów zagranicznych, dbając w pierwszej kolejności o jakość świadczonych usług. Brak dostępu do alternatywnych sieci, może wynikać ze słabej jakości ich sygnału w miejscu logowania. Tutaj, w sytuacji automatycznego wybierania sieci, telefon zaloguje się do tej, która w danej lokalizacji ma najstabilniejsze połączenie. Należy również wspomnieć, o możliwym braku kompletu usług, u poszczególnych dostawców (brak usługi CAMEL – szybkie wybieranie prepaid, 5G, LTE, 3G VoLTE). W takiej sytuacji Abonent będzie kierowany do sieci, która te usługi udostępnia.
Oczywiście mówiłem o sytuacjach w których był zasięg bardzo dobry (niejednokrotnie lepszy od pozostałych sieci). Zasięg 2G/3G/LTE/5G. Mój ostatni test dotyczył sieci na Łotwie. Teoretycznie tam Plus ma roaming z trzema głównymi operatorami, a wszyscy operatorzy oferują pełny roaming. Tak jak napisałem wiele prób i udało się "dobić" do sieci LMT. Połączenia działały bez problemu i jako ciekawostkę dodam, że działało VoLTE (tylko u tego operatora). Tak więc nie chodziło o zasięg czy brak danej usługi. Tak jak też wspomniałem problem dotyczy praktycznie każdego kraju. Jak jest kilku operatorów, to przynajmniej jeden stwarza podobne problemy. Oczywiście jeszcze raz podkreślam, że te problemy np. w przypadku słabego zasięgu byłyby oczywiste.
Czym więc w rzeczywistości jest podyktowany fakt tego typu problemów. Oczywiście przychodzi mi na myśl np. mniej korzystna umowa międzyoperatorska, ale nie posądzam Polkomtel, aby z tego powodu ograniczał roaming, przecież gdyby chodziło o pieniądze, to zawsze może wycofać z listy danego operatora.
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5520
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
mpmdembi, współpraca pomiędzy operatorami bazuje na zasadzie wzajemności, najwyższego standardu oraz braku dyskryminacji Klientów roamingowych nad krajowymi. Fakt zalogowania się do LMT świadczy o braku jakiejkolwiek blokady. Jednak wymuszone logowanie do konkretnego operatora roamingowego, może być uzależniona od warunków jakie zachodziły w tej szczególnej lokalizacji. Dlatego rekomenduje się automatyczny wybór sieci, co ułatwia korzystanie z roamingu w każdym miejscu.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
Ale wiesz, że nie odpowiadasz na moje pytanie?Michał_Plus pisze: ↑16 sty 2024, o 15:38 mpmdembi, współpraca pomiędzy operatorami bazuje na zasadzie wzajemności, najwyższego standardu oraz braku dyskryminacji Klientów roamingowych nad krajowymi. Fakt zalogowania się do LMT świadczy o braku jakiejkolwiek blokady. Jednak wymuszone logowanie do konkretnego operatora roamingowego, może być uzależniona od warunków jakie zachodziły w tej szczególnej lokalizacji. Dlatego rekomenduje się automatyczny wybór sieci, co ułatwia korzystanie z roamingu w każdym miejscu.
Pytanie jest proste - dlaczego w praktycznie _każdym_ kraju jest jeden lub więcej operatorów do którego logowanie jest bardzo utrudnione (czasem wydaje się niemożliwe), choć nie wynika to z jakości sieci w danym miejscu, dotyczy całego kraju i nie wynika np. z braku danej technologii u danego operatora. Przykład operatora LMT oddaje sens pytania - operator, który nawet oferuje VoLTE jest częściowo blokowany przez sieć. Kto (poza takimi osobami jak część z piszących na tym forum) będzie kilkanaście/kilkadziesiąt razy próbował wybrać operatora, który pozornie wydaje się być niedostępny? Większość osób albo da na automat (i w soutache, gdzie tylko ten operator jest dostępny po pewnym czasie często telefon się zaloguje, ale jak tylko inny operator choć ma minimalny sygnał, nawet taki przy którym rozmowa jest niemożliwa, to i tak telefon sam nie wybierze tego "ograniczonego" operatora.
Oczywiście można pozostać przy automatycznym wyborze i prawie na pewno rozwiąże to problem, ale tak jak wspominałem moje pytanie nie dotycz jak go rozwiązać, tylko czym to jest spowodowane i dlatego też w pierwszej linijce mojego pierwszego posta napisałem "pytanie techniczne".
- Michał_Plus
- Specjalista Plusa
- Posty: 5520
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 09:13
Re: połączenia międzynarodowe i roaming
mpmdembi, jak pisałem, umowa roamingowa wyklucza takie celowe zachowanie. Utrudnienia mogą być spowodowane warunkami jakie panowały w tej szczególnej lokalizacji. W przypadku ponownego wystąpienia takiej sytuacji, prośba o przesłanie zgłoszenia na bok@plus.pl. Podaj w nim dokładne informacje o czasie odrzucenia logowania, operatorze i miejscu w jakim miały miejsce.
Chcesz przedłużyć umowę, kupić nowy numer, albo przenieść go z innej sieci?
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ
Sprawdź też odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w naszym FAQ